A pozsonyi Volkswagen gyár termelésének is odavág a győri sztrájk

Egyes típusok gyártása teljesen leállhat.

A győri Audiban január 24. óta tartott sztrájk a pozsonyi Volkswagen gyár termelését is befolyásolja az onnan származó alkatrészek miatt – erősítette meg a Volkswagen Slovakia szóvivője az MTI megkeresésére kedden.

A győri sztrájk egyelőre a luxus SUV-ok pozsonyi gyártására volt hatással, a városi kisautók gyártása viszont korlátozások nélkül folytatódik – közölte Lucia Kovarovic Makayová. Hozzátette: azokat az alkalmazottaikat akiket ez érint, időben értesítették a korlátozásokról.

A szóvivő kérdésre válaszolva merő spekulációnak minősítette azt a közösségi oldalakon terjedő információt, miszerint a győriek sztrájkjához – szolidaritásból vagy más ok miatt –

a pozsonyi VW dolgozói is csatlakozni készülnének.

A győri Audiban – amely a legnagyobb motorgyártó üzem az autógyártó konszernen belül – a múlt hét csütörtökön léptek sztrájkba az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) felhívására, amely 18 százalékos béremelést akar kiharcolni az idei évre. Az egy hetesre tervezett sztrájk okozta alkatrészhiány a konszern több gyárában is negatívan befolyásolta a gyártást. Köztük a legnagyobb gondokat az Audi ingolstadti üzemében okozta a sztrájk, ahol a Győrben készülő motorok hiánya miatt hétfőn teljesen leállt a termelés.

Mindeközben az Audi üzenetekkel bombázza a dolgozóit:

24.hu: Agymosó képekkel próbálja befolyásolni dolgozóit a győri Audi (+fotók)

Nagyon fáj nekik a sztrájk. A győri Audi gyár üzenetekkel bombázza a nem sztrájkoló dolgozóit – számolt be olvasói információkra hivatkozva a 24.hu. A cikk szerint ezeket a képeket olyan monitorokon jelenítik meg, amelyek korábban a munkavégzéssel összefüggő instrukciókat közöltek. Most ezeken a monitorokon ilyenek futnak: Egyébként kedden is folytatódik a január 24.

A pozsonyi Sme napilapnak nyilatkozó gazdasági elemző, Boris Tomciak szerint, amennyiben a sztrájk folytatódni fog Győrben, akkor egyes típusok gyártása teljesen leállhat a pozsonyi üzemben, ugyanis – mint mondta – ott a költségtakarékosság miatt az autómotorokból viszonylag kisebb készleteket tartanak raktáron. (MTI)