Ez sokakat érinteni fog.
Újabb fonódó villamosvonalat alakítanak ki Budapesten – jelentette be a BKK keddi sajtótájékoztatóján.
Az elkövetkező évek legfontosabb fejlesztése lesz. A 4-6-os villamosvonal forgalmához és léptékéhez hasonlítható, Újbudát Újpesttel összekötő fonódó kötöttpályás közlekedési tengely, amelynek nyomán „kivirágzik az élet” – mondta el Karácsony Gergely főpolgármester.
Az európai nagyvárosok között Budapesten különösen magas a villamosközlekedés jelentősége a közösségi közlekedésben. Ám „mi ezzel sem vagyunk elégedettek” – fogalmazott a főpolgármester, aki hozzátette, szeretnének újabb és újabb fejlesztéseket megvalósítani.
Karácsony Gergely elmondta, hogy régi fényképeket nézve sokkal több villamos közlekedett a fővárosban, mint amennyit most látunk. Egyben Budapestet a villamosok városának nevezve úgy fogalmazott, a most bejelentett projekt arról szól, hogy visszaépítenek egy hajdan volt villamosvonalat. Ez, mint mondta,
a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci út déli részén valósulhat meg.
Régi vonalat hoznak vissza
A Pesti fonódó II. olyan városrészeket köt össze, amelyek egy részén már van metróközlekedés – hívta fel a figyelmet a városvezető. Majd megjegyezte, ez a szakasz olyan nagy szállítási kapacitást igényel, hogy a felszíni közlekedés is szükséges.
Ahol pedig a felszíni közlekedés elérhető, kisebb léptékek vannak, rugalmasabb, átszállásmentesebbek a kapcsolatok, „kivirágzik az élet” – mondta Karácsony. Arra is kitért, hogy a projekt kapcsán nagyon fontos a Nyugati tér átépítése, amelyre már „bőven ráfér” a másfajta arculat.
A projekt tervezésének elindulásakor még sok nyitott kérdés van, de egy biztos:
a Nyugati téri felüljárót elbontják.
Ezzel egy kellemesebb, szellősebb városi területet hoznak létre.
Ugyanakkor a tér áteresztőkapacitása nem csökkenne, a jelenlegi felüljárón áthaladó forgalom szintben keresztezné a Nagykörutat. A nagy befogadóképességű villamosoknak köszönhetően jóval többen érhetnek majd célba gyorsabban és kényelmesebben, mint napjainkban – hangzott el.
A terület új kialakítása emellett túlmutatna jelenlegi szerepén, és a Nyugati tér nemcsak mint kereszteződés, hanem egy „létező és funkcionáló városi köztérként” is szerepelhetne a budapestiek életében.
A beruházás előkészítése az Európai Unió társfinanszírozásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) programnak köszönhetően valósulhat meg – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
(MTI korrigálva)