Pedig korábban megígérték ezt.
Az LMP országgyűlési képviselője, Kanász-Nagy Máté arról kérdezte az építési és közlekedési minisztert, avagy Lázár Jánost, hogy mikor várható változás a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonalon, amely egyébként több olyan településen áthalad, ahonnan sokan járnak dolgozni Budapestre, ám
a rossz utazási körülmények megnehezítik az életüket.
Az érintett települések közé tartozik például Gyál, Dabas és Ócsa is.
Kanász-Nagy hozzátette: az említett szakaszon a vonatok rendszerint túlzsúfoltak és hatalmas a késés.
Nem mellesleg:
a Nyugatitól Lajosmizséig tartó 73 kilométeres utat két óra alatt teszik meg a dízelvonatok.
Az ellenzéki politikus idézte Dorner Lajost, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnökét, aki szerint ez a szakasz a MÁV „mostohavonala„, pedig
óriási lehetőségek lennének benne,
ugyanis az utóbbi időben rengetegen költöztek a főváros közelébe.
Kanász-Nagy többek között azt szerette volna megtudni Lázártól, hogy miképp értékeli az említett vasútvonal állapotát, illetve milyen konkrét intézkedéseket kíván tenni annak érdekében, hogy a helyzet javuljon.
Azt is megkérdezte: „dolgoznak-e a kapacitásbővítésen, a pályasebesség növelésén, illetve a villamosítás fejlesztésén?”
A kérdésre természetesen Lázár nem válaszolt, ezt a feladatot meghagyta az általa vezetett minisztérium egyik államtitkárának, Csepreghy Nándornak.
A fideszes politikus kiemelte, hogy javasolja az ellenzéknek (sic!), lobbizzanak Brüsszelben az uniós források „teljes összegű kifizetéséért” és akkor majd lesz pénz a vasútvonal fejlesztésére.
Egyébként azt is hozzátette, hogy az érintett szakasz „fejlesztésének előkészítését elkezdték„.
Ezzel kiderült, hogy tervben van ugyan, de a közeljövőben biztosan nem fog megvalósulni a vasútvonal fejlesztése.
(24.hu nyomán)