Sok a stressz és nem érzik magukat megbecsülve.
Egyre többen mondanak fel a munkahelyen, a legfőbb ok pedig az, hogy nem jönnek ki valami jól a vezetőjükkel, felettesükkel. A tömeges felmondásokhoz a sok stressz, illetve a munkájukért járó elismerés hiánya is vezet.
A DreamJobs állásportál legfrissebb kutatása szerint a kereskedelemben dolgozók mondanak fel a legmagasabb arányban (15%), ezt követi a gyártás (10,7%), az oktatás (7,9%) és az egészségügy (5,2%).
A legritkábban pedig a gyógyszeriparban (0,06%) fordul elő. A legtöbb felmondás toronymagasan a nagyvállalatoknál (40,9%), a legkevesebb a mikrovállalatoknál (11,8%) történik, leggyakrabban 1-3 év ott tartózkodás esetén (32,7%).
Az is kiderült, hogy a felmondások 5 leggyakoribb oka
- a vezetővel való általános rossz kapcsolat (59,3%),
- az elismerés és a pozitív visszajelzések hiánya (50,8%),
- a túl sok stressz, a kiégés (48%),
- a rossz munkahelyi légkör és munkatársi kapcsolatok (45,8%),
- valamint a nem megfelelő fizetés (45,2%).
A kitöltők majdnem háromnegyedének (72,2%) távozása mögött egyébként konkrétan a főnökével való rossz kapcsolat áll.
A legfőbb problémák a felettessel a felsőbbrendűségének éreztetése (56,6%), a mikromenedzselés és bizalmatlanság (53,3%), a rossz kommunikáció (48,1%), valamint a kiszámíthatatlanság, a kettős mérce alkalmazása és a kivételezés voltak. Az esetek harmadában a jelent meg a szakmai kvalitások hiánya és a büntetés, megfélemlítés használata motivációként a főnök részéről.
(Kiemelt képünk: Canva)