Nem a magyarok lesznek előnyben.
Első körben kínaiak is fognak érkezni,
de egy idő után magyar munkásokkal szeretnék feltölteni a Debrecenbe tervezett akkumulátorgyár 9000 fős dolgozói létszámát – árulta el Fred Zhang, a CATL nemzetközi kommunikációért felelős menedzsere a növekedés.hu-nak.
Információk szerint a gyárat még idén nyáron elkezdik építeni, jövőre már próbaüzemet terveznek, 2025-ben pedig már a teljes gyártás elkezdődik. A kínai cég 13 üzemet működtet a világ különböző pontjain és 120 ezer embert foglalkoztat.
Zhang elmondta, hogy a debreceni gyár az európai autógyárak kiszolgálója lesz,
mintegy 30 márkának szállítanak majd innen akkumulátorokat, raktárkészletre azonban nem termelnek majd.
„A CATL debreceni üzeme lehetővé teszi számunkra, hogy megbirkózzunk az európai piac növekvő igényeiből fakadó kihívásokkal, javítsuk a globális termelési hálózatunkat, és segítsük az e-mobilitást és az európai energetikai átállás felgyorsítását”
– fogalmazott a CATL menedzsere.
A gyár tervezése még zajlik, véglegesítés után benyújtják a dokumentumokat az építkezési engedély megszerzéséhez. Amennyiben minden a tervek szerint halad, akkor a gyár 3 fázisban épül fel, és teljes üzemméretben évente 100 GWh teljesítményt produkál majd.
A CATL saját áramkitermelő-kapacitásokat épít, hogy biztosítani tudja az áramellátást, illetve zölderőművektől hosszú távú szerződésekkel vásárol majd áramot.
„Az új energiaforrások innovatív technológiáinak globális vezetőjeként elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy világszerte elsőrangú megoldásokat és szolgáltatásokat nyújtsunk az új energiaforrások alkalmazásaihoz”
– tette hozzá Zhang.
Elmondása szerint a gyár teljesen automatizált lesz, a munkafolyamatok
nagy részét robotok végzik majd.
Elsősorban a gépek működését felügyelő személyzetre lesz majd szükség az üzemben, karbantartókra, szerelőkre, mérnökökre, technikusokra.