Politikai kampánylépésnek nevezték az intézkedést.
Szombaton jelentette be az évértékelőjén Orbán Viktor, hogy május 1-jétől bevezetik a kedvezményes vármegyebérletet és országbérletet. Az egyik közlekedési szervezet már a problémákra figyelmeztet.
„Május elsejével buszra és vasútra egyaránt érvényes, havi országbérletet és vármegyebérletet ajánlunk. A vármegyebérlet 9450 forintba, a havi országbérlet 18 900 forintba kerül majd. Akik tömegközlekedéssel járnak dolgozni, komoly összeget spórolhatnak”
– hangzott a tegnapi bejelentés. A részletekről egyébként >>ITT<< írtunk bővebben.
Kicsivel a miniszterelnök beszéde után a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) egy Facebook-bejegyzésben elemezte az ötletet.
„Nagyjából ingyenessé tette a helyközi közlekedést a kormány az ingázók számára, amolyan Horn Gyula-i utánérzésként”
– kezdték.
A VEKE szerint a kormány totálisan szembemegy az Európa-szerte már kipróbált és működő közlekedési szövetségek ötletével.
„A bevezetni kívánt vármegyebérlet konstrukció bár első hallásra nagyon pozitív intézkedésnek tűnik, és a népek bizonyára szeretni fogják, de valójában az egész intézkedéscsomag nem más, mint maga a velünk élő szocializmus, egy olyan politikai intézkedés, amit olyankor dobnak be a kormányok, amikor úgy érzik, osztogatni kell.
Ez így ebben a formájában csak egy politikai kampánylépés és az égvilágon semmi köze nincs a közlekedési szakmához. Sőt, következő lépésként a Budapest bérlet konstrukció felszámolása, a HÉV-ek MÁV-ba integrálása várható, amely egyszer már az 1950-es években megbukott, most is meg fog”
– foglalták össze a lényeget.
A teljes kritikát itt tudod elolvasni: