Nem sok jót mondott.
Vitézy Dávid államtitkár a telex.hu-nak adott interjút, melyben beszélt az M5-metró terveiről is.
Vitézy szerint, ha az uniós források meglesznek és a HÉV-ek fejlesztése a külső szakaszon be tud fejeződni a 2026-os határidőig, akkor az 5-ős metró néven emlegetett rendszer legelső szakaszai elkészülhetnek az ígért 10 éven belül. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy az 5-ös metró hosszú távú koncepciója az, hogy a szentendrei HÉV-et és a csepeli-ráckevei HÉV-et összekötik a város alatt.
”Ennek a teljes belvárosi alagútja nemhogy 8, de 18 év múlva sem hinném, hogy meglesz, de ezt két éve sem gondoltam másként. Ettől még úgy kell tervezni ma, hogy 20 vagy 30 év múlva reális fejlesztések lehetőségét biztosítsuk”
— mondta az államtitkár.
Az interjú során szoba került a MÁV energiaárak miatti többletköltsége is, ez Vitézy szerint
130-140 milliárd is lehet.
A vállalat az autók lízingszerződéseinek felmondásával is spórol, emellett a mozdonyvezetőknek is tartanak oktatást, hogyan lehet energiatakarékosan vezetni.