Volt, nincs.
Az Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) mint önálló intézmény megszűnik. A párhuzamos állami struktúrák megszüntetése érdekében, projektjeit az Építési és Beruházási Minisztérium (ÉBM) veszi át — válaszolta a tárca sajtóosztálya a Népszavának, de más részleteket az üggyel kapcsolatban már nem osztottak meg a nyilvánossággal.
Pedig az NKK is csak idén júliusban jött létre, amikor átnevezték a Lázár Jánoshoz került Budapest Fejlesztési Központot, és menesztették a teljes menedzsmentjét. Lázár akkor bejelentette, hogy a válság és az orosz-ukrán háború miatt felülvizsgálják a teljes állami projektlistát.
Ezek után felfüggesztettek minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg,
a Magyarország szomszédjában zajló háború miatti tartalékképzésre hivatkozva.
Az intézmény korábbi vezetőjét, Vitézy Dávidot közben az új kormány megalakulása után közlekedési államtitkárrá nevezték ki.
Ahogy a Népszava írta, a BFK sok projektet vitt, ezek összértékét 3-4 ezer milliárd forintra becsülte korábban Vitézy Dávid. A beruházások közé tartozott
- több vasúti fejlesztés,
- a Ferihegyi gyorsforgalmi út átépítése,
- a Nyugati Pályaudvar átalakítása,
- a Galvani híd,
- vagy éppen a recski nemzeti emlékpark,
- a csepeli és a városmajori közpark,
amelyek átalakítási terveit nem sokkal a választások előtt mutatták be.
A beruházások folytatásáról a kormány dönt majd az Építési és Beruházási Minisztérium javaslatára, és nem valószínű, hogy a fővárosi fejlesztések kerülnek első helyre.
(nepszava.hu / 444.hu)