Ez gyors volt: Egy hónapot sem élt, Lázárék kivégezték a beruházásokért felelős intézményt

Volt, nincs.

Az Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) mint önálló intézmény megszűnik. A párhuzamos állami struktúrák megszüntetése érdekében, projektjeit az Építési és Beruházási Minisztérium (ÉBM) veszi át — válaszolta a tárca sajtóosztálya a Népszavának, de más részleteket az üggyel kapcsolatban már nem osztottak meg a nyilvánossággal.

Pedig az NKK is csak idén júliusban jött létre, amikor átnevezték a Lázár Jánoshoz került Budapest Fejlesztési Központot, és menesztették a teljes menedzsmentjét. Lázár akkor bejelentette, hogy a válság és az orosz-ukrán háború miatt felülvizsgálják a teljes állami projektlistát.

Ezek után felfüggesztettek minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg,

a Magyarország szomszédjában zajló háború miatti tartalékképzésre hivatkozva.

Az intézmény korábbi vezetőjét, Vitézy Dávidot közben az új kormány megalakulása után közlekedési államtitkárrá nevezték ki.

Ahogy a Népszava írta, a BFK sok projektet vitt, ezek összértékét 3-4 ezer milliárd forintra becsülte korábban Vitézy Dávid. A beruházások közé tartozott

  • több vasúti fejlesztés,
  • a Ferihegyi gyorsforgalmi út átépítése,
  • a Nyugati Pályaudvar átalakítása,
  • a Galvani híd,
  • vagy éppen a recski nemzeti emlékpark,
  • a csepeli és a városmajori közpark,

amelyek átalakítási terveit nem sokkal a választások előtt mutatták be.

A beruházások folytatásáról a kormány dönt majd az Építési és Beruházási Minisztérium javaslatára, és nem valószínű, hogy a fővárosi fejlesztések kerülnek első helyre.

(nepszava.hu / 444.hu)

Valódi Hírek