Olyanok a kérdések, hogy elég nehéz nemet mondani rájuk.
Ciklusok óta politikai okokból halogathatja a kormány a tervet, hogy kis vidéki iskolák felső tagozatait összevonja, most azonban az oktatásügyet átvevő miniszter vetette fel, hogy nézzék meg, kell-e ennyi iskola – írja a hvg.hu.
A lap úgy tudja, Pintér Sándor a köznevelés területén is megfogalmazta célkitűzéseit, a vonatkozó terveknek nyáron el kell készülniük.
Az információik szerint egy, a Belügyminisztérium által közzétett online kérdőívvel kérdezik meg a vezetőket és tanárokat, válaszaikat pedig beépítik az ágazatot érintő fejlesztési tervekbe. A kérdőívből strukturális átalakításra nem lehet következtetni, a hangsúly leginkább
a renden és a biztonságon van,
a kérdéseket pedig úgy fogalmazták meg, hogy arra nehéz nemet mondani.
A kérdések között szerepel, hogy mennyire reális a tanulók heti maximális óraszáma, mennyire tudnak minőségi munkát végezni a tanárok, és mekkora segítség lenne a munkaterhek csökkentésében, ha jobban bevonnák például a pedagógiai asszisztenseket.
Azzal is foglalkoznak a kérdőíven, hogy egy tanárnak hiányzik-e a munkájához asztal, számítógép, irodaszer, lámpa, illetve szeretne-e kedvezményt élelmiszerboltokban vagy benzinkúton.
Az utolsó kérdés pedig az, hogy kötelező legyen-e az Oktatási Hivatal segítségét kérni, ha az adott iskolában romlik a teljesítmény, és nő a bukással, lemorzsolódással veszélyeztetettek aránya.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint a kérdéssor
„nemcsak szakmai alapvetéseket hagy teljesen figyelmen kívül, de közben súlyosan tendenciózus is: szó sincs a bérekről, ellenben borítékolható, hogy az iskolaőröknek átütő sikerük lesz”.
A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) alelnöke, Totyik Tamás szerint ez egy
álkonzultáció,
és csak arra jó, hogy elmondhassák, megkérdezték a tanárokat.
„Ez nem az alapvető problémákról szól, egy hang sincs a bérkérdésről, a pályaelhagyókról, a fiatalok pályán tartásáról, a szakmai önállóság növeléséről.”
(via 444.hu)