A „fantasztikus” szervezettség miatt.
A Blikk értesülései szerint jelentős gondot okoz a hazai benzinkutakon a kettős sávozású benzinár, főként az automata kutak esetében. A törvény hatályba lépését követően mindössze néhány perc maradt az új szabályokhoz való alkalmazkodásra, azonban
sok cég inkább úgy döntött, zárva tartja az állomásait.
A balatoni előszezon indulásával számos külföldi vette ki szabadságként a pünkösdöt megelőző hétvégét, ők már május végén megérkeztek a tóhoz.
A kutaknál csak a külföldi rendszámú autókra vonatkozó piaci áron tankolhatnak az érintett autósok, emiatt literenként egy MOL-kútnál
717 forintot
kellett fizetniük szombaton.
A magyar rendszámú autósoknak a forgalmi engedély birtokában levonják a többletköltséget.
Nem csupán a kisebb, de a nagyobb cégek számára is nehézséget okoz a kétfajta üzemanyagár megkülönböztetése a vásárlók forgalmi rendszáma alapján.
A Shell például ellátási problémákra hivatkozva több benzinkútját bezárta, a nyitva maradt kutakon pedig nemes egyszerűséggel nem szolgálnak ki külföldi rendszámú autósokat. A német és osztrák autóklubok szerint
perek tucatjaira számíthatnak
a tulajdonosok az önhibájukon kívül létrejött diszkrimináció miatt.
Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke szerint nem biztos, hogy minden benzinkút át tudott állni az idő rövidsége miatt az új szabályokra. Bár a részben kormányzati tulajdonú MOL előre felkészült az átállásra, még nekik is 7 órát vett igénybe a rendszer átkalibrálása.
„23 óra 58 perckor jelent meg a rendelet, ami 0 órától lépett érvénybe, vagyis 2 perc állt volna a rendelkezésre, hogy a nyitva tartó, 24 órás kutak kezelői, üzemeltetői végrehajtsák az utasításokat.
Tudomásunk szerint több kisebb vállalkozás vezetője még a háromnapos türelmi időt sem tudja tartani, a hatósági ársapka miatt amúgy is kisebb haszonnal üzemelő kutak tulajdonosai
a bírságok elkerülése miatt inkább ki sem fognak nyitni hétfőn reggel„
— vázolta a helyzetet az elnök.
(Blikk nyomán)