Most érkezett: Mindenkit kirúgott a tulajdonos a 168 Óra hetilaptól

Ennyi volt.

A 168 Óra szerkesztőségének elbocsátását Milkovics Pál, a fele részben Schabi Michaeli érdekeltségében lévő Michaeli, Schwartz & Brit Media Zrt. vezérigazgatója üzleti okokkal, költségoptimalizálással magyarázta a Media1 érdeklődésére szombaton.

A vezérigazgató azt ígéri, a lap a tömeges elbocsátás után is megjelenik, az újságot ezután külső szerzőktől vásárolt tartalmakkal töltik meg. Megerősítették azt is, hogy a kiadó másik termékénél, a Pesti Hírlapnál is elbocsátások voltak a hetilapos megjelenésre való átállás miatt.

A Media1 egy informátorától megtudta, hogy Milkovics Pál, a Michaeli, Schwartz & Brit Media vezérigazgatója és társtulajdonosa úgy döntött, hogy a kiadó elbocsátja a 168 Óra című hetilapot eddig előállító szerkesztőségi stábot. Ez mintegy

15 főt érint, akikkel ezt a jövő héten tervezik közölni.

Távozik Makai József, a 168 Óra főszerkesztője is, de őt nem elbocsátják, hanem maga döntött így, mert nem ért egyet azzal a struktúraváltással, amit a vezérigazgató kezdeményezett, és aminek lényege, hogy ezután külsős szerzőktől rendelnek írásokat, tehát nem fix belsős szerkesztői gárdával dolgoznak a lapelőállításon.

A Media1.hu szombaton telefonon érte el Milkovics Pált, aki

megerősítette,

hogy elbocsátanak mintegy 15 főt.

Szavai szerint az elbocsátás indoka, hogy a lap működése a jelenlegi költségszint mellett nem lenne fenntartható, az újság hosszú ideje veszteséget termel, ezért költségvágásra, optimalizációra van szükség. Attól, hogy az elbocsátást követően az újság külső szerzőktől, szabadúszóktól vásárol majd tartalmakat, Milkovics azt reméli, hogy drasztikusan csökkennek a kiadó költségei.

A Media1 kérdésére, hogy az elbocsátások érintik-e a 168.hu internetes oldalt is, azt mondta, hogy nem, az internetes szerkesztőség önállóan működik egy ideje, és ott maradnak a belsősök ezután is.

A hetilap tartalmait a jövőben Trencséni Dávid hírigazgató és a hírigazgató munkatársai rendelik meg külsős újságíróktól. Milkovics Pál azt mondta, az eddiginél több szerzőtől fognak tartalmakat vásárolni, és mivel mindig az adott szakterületek legjobb szakértőitől vásárolják meg az írásokat, így az olvasó többféle véleménnyel is találkozhat majd a 168 Órában, mint eddig.

A Media1 úgy tudja, a kiadó

nem vállal garanciát arra,

hogy az eddigi szerzőktől, szerkesztőktől biztosan rendelni fog olyan mennyiséget, hogy ez önmagában a szerzők megélhetését is biztosítsa, tehát főleg azoknak érheti meg a továbbiakban a lapba írni – immáron számlásan, vállalkozóként, szabadúszóként –, akik a 168 Óra mellett máshová is dolgoznak, hiszen egy KATA-s vállalkozásnál a havi minimum költség 50.000 Ft, és mivel a szerkesztőség megrendelőként nem fog garantálni biztos megrendelést, így ennek az adónemnek a kitermelése is kérdéses lehet csak honoráriumokból.

A Media1 értesülései szerint nem hogy mennyiségi garanciát nem tesz a kiadó az eddigi szerzők felé, de azt sem szavatolja, hogy biztosan rendel majd mindenkitől annyit, hogy ez a megélhetését önmagában biztosítsa.

Milkovics Pál a Media1-nek nem tagadta, hogy fájdalmas lépésről van szó, ami nagyon rosszul érintheti az eddigi stábot. Azt is mondta, megérti, hogyha a távozni kényszerülő munkatársak csalódottak, de a vezérigazgató szerint ez volt az egyetlen üzletileg racionális lépés annak érdekében, hogy a 168 Óra a továbbiakban is meg tudjon jelenni. Milkovics hozzátette,

köszöni a stáb eddigi áldozatos és professzionális munkáját, mivel magas színvonalú, jó lapot állítottak elő.

Milkovics azt mondta, a költségoptimalizációval megtakarított költségekből javítani próbálnak majd a 168 Óra marketingtevékenységén, kampányokat fognak indítani annak érdekében, hogy a lap példányszáma növekedjen és újra üzletileg fenntartható pályára álljon az újság.

Mint azt a Media1 már márciusban megírta,

a kiadó megszüntette a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetséggel (MATESZ) kötött audit szerződését,

és a MATESZ már nem méri, mennyien vásárolják az újságot.

A 168 Órát kiadó Michaeli, Schwartz & Brit Media Zrt. (akkori nevén Brit Media) 50 százalékát tavaly júliusban vásárolta meg Shabi Michaeli (Shabtai Michaeli) izraeli-grúz származású üzletember, aki az ügyletet követően a Media1-nek adott exkluzív interjúban elismerte, hogy bő tíz éves barátság fűzi Rogán Antal fideszes politikushoz (aki a kormányzat reklámköltéseit is felügyeli), de Michaeli azt állította, a befektetésének ehhez nincs köze, valamint azt is mondta, hogy üzleti kapcsolatban nem álltak Rogánnal.

A kiadó (mely 14 százalékban a Klubrádiónak is tulajdonosa, valamint nemrég megszerezte a Jazzy és a Klasszik Rádió tulajdonjogát is), néhány nappal az április 3-i választások után egy másik termékénél, a Pesti Hírlapnál is fontos döntést hozott meg. A magas nyomdai költségekre, a papírárak drasztikus emelkedésére hivatkozva úgy döntöttek, hogy a napilapos megjelenésből áttérnek a heti egyszeri megjelenésre.

A Media1 ezzel kapcsolatban most azt is megtudta, hogy a hetilapos megjelenésre történt áttérés miatt

a Pesti Hírlapnál is jelentős elbocsátásokra került sor,

és a heti egyszeri megjelenés már az új szerkesztőségi struktúrában, azaz különféle külsős szerzőkkel, megrendelésekkel készül, méghozzá jóval kevesebb szerzővel állítják elő, mint amikor minden napra tartalomra volt szükség.

További információk a Média 1 oldalán ITT.

(via, media1.hu)

 

Valódi Hírek