Elvesztették a fonalat.
Németországban a Lidl és az Aldi is a pontos leértékelt ár helyett már csak a kedvezmény mértékét tünteti fel az akciós újságjaiban – vette észre a G7. Az üzletláncok ugyanis a kiadvány nyomdába küldésekor nem tudják meghatározni, hogy mennyiért fogják adni például a bio banánt és narancsot, és azt sem tudják előre, hogy az adott héten
milyen árváltoztatásokra kényszerülnek majd.
Az újságba az árak helyére azt írják inkább, hogy naponta határozzák meg az árakat.
Az akciós újságok átfutási ideje több hét, de az élelmiszer-infláció olyan mértékű, hogy most
lehetetlen előre tudni, mi mennyibe fog kerülni pontosan 4-5 hét múlva.
A német sajtóval az Aldi Nord azt közölte, hogy különösen a friss élelmiszereknél nagy a bizonytalanság.
Az árak letakarásánál egyébként azt írják ki, hogy napi ármeghatározás lesz, a közösségi médiában viszont rengeteg bejegyzés olvasható vásárlói részről, amely álszentnek tartja ezt a megfogalmazást, hiszen az árak manapság úgyis csak emelkednek. A vevők másik része pedig azt veti fel, hogy ilyen módszerrel minek egyáltalán beletenni az árut az akciós újságba?