Orbán betiltotta a sztrájkot, más módszerrel tiltakoznak a légi irányítók — A NER magángépét sem kímélik

Megtalálták a módját a nyomásgyakorlásnak.

Jóval hosszabbak lettek egyes Budapestre érkező és innen induló járatok le- és felszállási útvonalai — írta meg hétfőn a 24.hu.

Repülési adatok és pilóták beszámolója alapján a jelenség július vége óta érzékelhető, azaz azóta, amióta Orbán Viktor egy rendeletben megtiltotta a légi irányítók sztrájkját.

A lap szerint a repülők gyakran nagyobb kanyarokat, hurkokat tesznek meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér körül, nem a lehető legrövidebb útvonalat használják.

Az útvonalat minden esetben a légi irányítók jelölik ki a gépek számára.

„A Dubaj–Budapest járat útvonala például májustól júliusig szinte nyílegyenes volt, augusztusban viszont a lenti képernyőfotó alapján már jókora kanyarokkal érte csak el Ferihegyet”

— írja a lap, felhívva a figyelmet, hogy a jelenség Orbánék kedvenc magángépét, az OE-LEM lajstromszámú Bombardiert sem kíméli.

Az, hogy az irányítók hosszabb utakat jelölnek ki a gépek számára, nem példa nélküli, azonban ezt csak akkor szokták csinálni, ha túlzottan megtelik a légtér a város felett.

A lap forrásai szerint azonban a jelenség mögött nem a forgalom áll, hanem inkább

„masszív munkalassítás” folyik,

ez a légi irányítók „bosszúja” a betiltott sztrájk miatt.

A légitársaságoknak komoly extra kiadást jelent a hosszabb útvonal, még egy néhány perces késés is a menetrend csúszását okozhatja.

 

Valódi Hírek