Felkészül: Mészáros Lőrinc.
Kiírta az első tendert a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi, északi szakaszának kivitelezésére a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. A nyílt eljárás a Ferencváros állomás és Soroksár közötti rész tervezésére és építésére vonatkozik – írja a Világgazdaság a magyar-kínai vegyesvállalat honlapjára feltöltött ajánlati felhívására hivatkozva.
A lap szerint a fejlesztés körülbelül 14 kilométer hosszan zajlik majd, a tervezési és az engedélyezési sebesség pedig 80 kilométer per óra.
A beruházás emellett tartalmazza
- a villamosított vonal megépítését és átépítését,
- új állomási és vonali biztosítóberendezés létesítését,
- valamint az ideiglenes megállóhelyi peron utasforgalmi és üzemeltetési célú létesítményeinek kialakítását.
Az ajánlatokat vagy részvételi kérelmeket szeptember 20-ig várják. Ezeket hatvan napon belül bírálják el, amelyet további tizenöt nappal meghosszabbíthatnak.
A Világgazdaság szerint a kiírásban ugyanakkor nem tüntették fel a beruházás becsült teljes értékét vagy nagyságrendjét.
Azt viszont kikötötték, hogy az ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy meghatározzon egy olyan összeget, amely felett az adott ajánlatot érvénytelennek nyilvánítja.
Pénzügyi szempontból pedig csak az a cég pályázhat, amely az utolsó három lezárt üzleti évben legalább nettó 35 milliárd forint árbevételt fel tud mutatni vasút- és vágány építésből, illetve az ezekhez kapcsolódó létesítmények kivitelezéséből.
(Világgazdaság nyomán)
Kapcsolódó cikkünk:
https://nyugatifeny.hu/2019/06/07/orbanek-felveszik-a-kinai-gigahitelt-hogy-meszaros-lorinc-elkezdje-epiteni-a-budapest-belgrad-vasutat