Itt a bizonyíték: Szándékosan rombolja le a kormány a tanárképzést, hogy átmoshassák a középiskolások agyát

Tudatos népbutítás.

A felesleges, vagyis a szélesebb körű tartalmakat törölni kell a pedagógusok egyetemi felkészítéséből — írta meg szerdán a Népszava.

A Köznevelés-stratégiai Kerekasztal múlt heti ülésén a pedagógusképzés átalakítása volt az egyik téma, és a tervekből az derül ki, hogy a jövőben a pedagógusképzés kizárólag a gondosan a kormány narratívájára hangolt Nemzeti Alaptanterv (NAT) szerint végezhetik majd a felsőoktatási intézmények,

„megalapozva az iskolai oktatás kormány által helyesnek vélt irányvonalát”

— írj a lap. A követelmények könnyítésével a jelentős lemorzsolódást is visszaszorítaná a kormány, így több pedagógusjelölt kaphatna diplomát.

Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy egyrészt a pedagógusok képzéséből kigyomlálnák azokat a tanegységeket, amelyek nem szolgálják közvetlenül a Fidesz-narratívát, másrészt a követelmények lazításával jelentősen

felhígítanák a pedagógusszakmát.

Hogy a tanár szakos hallgatók tanegységei valóban NAT-kompatibilisek legyenek, az egyetemi Neptun tanulmányi rendszeren keresztül fogják ellenőrizni.

A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) alelnöke, Totyik Tamás is részt vett a kerekasztalon, úgy gondolja: ezzel a lépéssel jelentősen szűkítenék annak lehetőségét, hogy a pedagógusok a NAT keretein túlmutató, szélesebb körű ismereteket adhassanak át a diákoknak.

Szerinte a képzés lebutítása a minőség rovására fog menni, még ha valóban több tanár kerülhet is így a pályára, mint eddig. Hangsúlyozta, hogy ha ezek a tervek megvalósulnak, akkor egy középiskolai tanárnak nem kell majd a középszintű érettségire való felkészítésnél többet tudnia az adott tárgyból.

A tanárképző egyetemek vezetői néhány hete kaptak egy levelet a minisztériumból, ami a Népszava birtokába jutott, és szintén azt támasztja alá, hogy teljesen

tudatos butítás folyik a kormány részéről.

A dokumentumban az áll, hogy a NAT-on és a kerettanterven túlmutató tartalmak csak akkor maradhatnak a képzési és kimeneti követelmények között, ha azok

„pedagógiai hozzáadott értéke nélkülözhetetlen”,

illetve

„a felesleges, köznevelési tartalmakat nem érintő, azaz a köznevelési célból nem indokolt részeket törölni kell”.

 

Valódi Hírek