Jön a járvány második hulláma, de a kormánynak fogalma sincs, hogyan indítsa el az oktatást 3 hét múlva az iskolákban

Nagyon sok a tisztázatlan kérdés.

Merkely Béla, a A Semmelweis Egyetem rektora hétfői nyilatkozata szerint elérkeztünk az új típusú koronavírus második hullámának küszöbére. A professzor szerint a legújabb fertőzötteknél már felderíthetetlen, hogy ki kitől kaphatta el a betegséget, ezek szerint

a járvány már közösségben terjed.

Ehhez képest három héttel az iskolakezdés előtt a Magyar Nemzet ír arról: a kormány továbbra is arra készül, hogy hagyományos rendben kezdődhet meg az új tanév. Az oktatásért felelős minisztérium pedig “részletes járványügyi intézkedési protokoll” készít, amit “hamarosan” el is juttat az iskolákhoz.

A lap értesülései szerint a tanári szervezetek máris jelezték, hogy szeretnék, ha a helyi fertőzöttségi viszonyok alapján a most kidolgozandó protokolltól

eltérően is dönthessenek.

A Nemzeti Pedagóguskar elnöke, Horváth Péter azt mondta a lapnak: nem lehet megismételni azt a teljes körű iskolabezárást, ami tavasszal volt, mert vélhetően a gazdaság sem fog annyira leállni és a szülőknek is egyre kevesebb a szabadságuk.

Szerinte elképzelhetetlen, hogy az elsősöknél személyes kapcsolatfelvétel nélkül kezdődjön el az iskola, de a felsőbb évfolyamokon el tud képzelni egy ciklikus megoldást, amelyben helyet kap a személyes kontaktus, például egy új anyagrész megkezdésekor, utána viszont a pedagógusok kiadhatják a témához kapcsolódó feladatokat otthoni munkavégzésre.

A Pedagógusok Szakszervezete elnöke, Totyik Tamás arról beszélt a Magyar Nemzetnek: nagy gond, hogy még nincs kész a rendelet a tanév rendjéről három héttel az iskolakezdés előtt. Pedig számos gyakorlati kérdést kell tisztázni, például azt, hogy beengedjék-e a szülőket az iskolába vagy hogy egy 32 fős osztály esetén hogyan tartsák a másfél méteres védőtávolságot.

Totyik hozzátette: a Klebelsberg Központ költségvetésében biztosítani kell a védekezéshez szükséges eszközök forrását, és nem szabad sajnálni a pénzt a valódi digitális tananyagtartalmak fejlesztésére.