Döntött a bíróság: Hazugságot terjesztett a közmédia, sérelemdíjat kell fizetniük

Az ég kék, a fű zöld, a közmédia hazudik.

Másodfokon elmarasztalta a Fővárosi Ítélőtábla a közmédiát fenntartó Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-t, mert egyoldalúan tudósított arról a sajtótájékoztatóról, amelyet az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség (IKSZ) alelnöke, Tisóczki Flóra tartott a Menedék Egyesület irodája előtt.

Erről a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) számolt be szerdán.

Az eseményen az ifjú semjénista Tisóczki Flóra

„Bevándorlást Támogató Szervezet”

feliratú matricát ragasztott az iroda bejáratára, és „Soros által pénzelt” szervezetnek nevezte az egyesületet, valamint azt mondta, hogy azért dolgoznak, hogy „Magyarországot bevándorlóországgá csinálják, Magyarországra behozzák a migránsokat”.

Ezzel szemben a valóság az, hogy a Menedék Egyesület a Magyarországon jogszerűen élő külföldiek társadalmi beilleszkedését segíti.

Az ifjú semjénista Tisóczki Flóra felmatricázza a Menedék Egyesület irodáját

A bíróság azt is kimondta, hogy a köztelevízió megsértette a kiegyensúlyozott, pontos, alapos, tárgyilagos, sokoldalú, időszerű, megbízható és felelős tájékoztatás rá vonatkozó követelményét, ezért a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-nek

800 ezer forint sérelemdíjat

kell fizetnie a Menedék Egyesület számára, hisz nem adott lehetőséget arra, hogy az egyesület elmondja, valójában milyen tevékenységet végez, és mit gondol a sajtótájékoztatón elhangzottakról.

„Az ítélet a közmédia kiemelt felelősségére hívta fel a figyelmet: nem terjeszthet hazugságot anélkül, hogy az érintett számára lehetőséget adna a reagálásra.

Szomorúnak tartom, hogy másfél évig kell bíróságra járni azért, hogy ezeket az alapvető újságírói elveket a bíróság is kimondja”

– mondta el Bodrogi Bea, a TASZ ügyvédje.

(via hvg.hu)