Gyorshír: Megbüntették a TV2-t, mert annyira elfogultan mutatták be a Sargentini-jelentésről szóló hírt

A bíróság is elmeszelte a kormányszócsőt.

Az NMHH arról számolt be, hogy megbüntették a TV2-t. A Fővárosi Munkaügyi és Közigazgatási Bíróság határozata alapján indult eljárásban megállapították, hogy

a TV2 nem tartotta be a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményét

az egyik tavaly szeptemberi Tények című műsorában a Sargentini-jelentéssel kapcsolatban.

A médiatanács kötelezte a csatorna szolgáltatóját, hogy a Tényekkel egy időben – értékelő magyarázat nélkül – öt napon belül tegye közzé a Médiatanács erről szóló döntését vagy a döntésben megfogalmazott közleményt, vagy ugyanott

tizenöt napon belül adjon lehetőséget a hiányzó álláspont megjelenítésére.

Nem csak a TV2-t meszelték el, a médiatanács állampolgári bejelentés alapján vizsgálta a Hír TV Riasztás című április 30-ai adását és annak előzeteseit, ami alapján a csatorna szolgáltatójára 152 ezer forintos bírságot szabott ki helytelen korhatár-besorolás miatt.

Az RTL Klub szolgáltatója sem úszta meg, 150 ezer forintos bírságot rótt ki a tanács, mert az Édes Otthon című műsorszámának egyik áprilisi adásában egy építőanyag-márkát szabálytalanul népszerűsítettek.

(MTI nyomán)