Kiszivárgott: Nagyon durva vasúti járatritkításra készülnek Orbánék a járvány ürügyén

34 vasútvonalat érint a leépítés.

A járványhelyzet ürügyén, az utasok háta mögött drasztikus és értelmetlen vasúti járatritkításra készül az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM):

június 6-tól

34 vonalon

megszüntetik a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat fognak közlekedtetni – írja honlapján a Közlekedő Tömeg Egyesület.

20 vasútvonalon naponta irányonként mindössze egy, további 9 esetében pedig kettő járat fog közlekedni.

Rosszul járnak többek között a budapesti elővárosban komoly potenciállal bíró

  • Esztergom–Komárom,
  • Székesfehérvár–Sárbogárd,
  • Nagyoroszi–Balassagyarmat,
  • Balassagyarmat–Ipolytarnóc,
  • Vámosgyörk–Gyöngyös

szakaszok is.

A 20 évvel ezelőtt komoly anyagi ráfordítás árán újjáépített Zalaegerszeg–Őrihodos vonalon csak két, megállás nélkül közlekedő nemzetközi gyorsvonat marad, a személyvonatokat buszokkal fogják pótolni a korszerű vasútvonal mentén

– közölték.

A Közlekedő Tömeg úgy véli, a járvány elleni védekezést nem segíti a pótlóbuszozás: az autóbuszokon ugyanúgy zárt térben ülnek az utasok, mint a vonatokon. „

Pofátlan hazugság a vírusra hivatkozva járatokat ritkítani, miközben folyamatban van a korlátozások feloldása, szinte minden európai országban ezekben a hetekben állnak vissza a normál menetrendre”

– fogalmaztak, hozzátéve:

“A politikusok, önjelölt szakértők ezen kívül a költségcsökkentés szükségességével érvelnek a járatritkítás mellett, de ez sem fog teljesülni: napi egy vonathoz ugyanúgy szükség van járművekre, mozdonyvezetőkre, jegyvizsgálókra és az állomásokon forgalmi személyzetre, a pályát továbbra is fenn kell tartani; ellenben a pótlóbuszok beállítása nem elhanyagolható összegbe kerül.

Az utasoknak komoly kényelmetlenséget okoz, hogy teljesen átláthatatlanná válik a menetrend: bizonyos időpontokban vonattal, máskor pótlóbusszal utazhatnak, melynek menetideje a közúton nehezen feltárható régiókban (pl. Szentes–Hódmezővásárhely) hosszabb a vonaténál”

Az egyesület szerint a kormány valódi célja, hogy

„további színvonalcsökkentéssel minél több utast tereljen a közösségi közlekedésről a környezetszennyezőbb, balesetveszélyesebb autós közlekedésre, és a közeljövőben

teljesen megszüntesse

a mellékvonalak jelentős részét, azzal mit sem törődve, hogy a gazdaság újraindítása szempontjából kiemelten fontos a lakosság mobilitásának biztosítása, gondolva a gépkocsival vagy jogosítvánnyal nem rendelkezőkre is”.

Az érintett vasútvonalak listája és a teljes cikk megtalálható >>IDE KATTINTVA<<

(kozlekedotomeg.hu nyomán)