Szijjártó Péter testvére, Szijjártó Sarolta gennyesre kereste magát egy állami megbízáson

A külügyminiszter testvére oldalanként egymillió forintot kapott egy tanulmányért.

215 millió forintért ír megvalósíthatósági tanulmányt egy lehetséges nyíregyházi multifunkcionális autóverseny-pályáról Szijjártó Sarolta cége, a Truck Race Promotion Kft. – erről a G7.hu gazdasági portál számolt be csütörtökön.

Szijjártó Péter külügyminiszter testvérének cége a Katona Mérnöki Szolgáltató Kft.-vel közösen írja a tanulmányt, amelynek “legalább 200 oldalasnak kell lennie”.

Szijjártó Sarolta

A nyíregyházi autó- és motorsportaréna megépítéséről tavaly ősszel döntött a kormány, amelyet a tervek szerint elsősorban ralikrossz-, autókrossz- és gokart-versenyekre használnának majd.

Akkor azt lehetett tudni, hogy a kormány 274 millió forintot szánna a projekt előkészítésére, a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére.

A mostani közbeszerzés szerint a pálya 2021-re készülhet el.

Az előkészítés a G7 szerint eddig azért csúszott, mert a kormányon belül különböző érdekcsoportok csatároznak a projektért: egyrészt a projektet bejelentő Szabó Tünde sportért felelős államtitkár, másrészt Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, harmadrészt egy Szijjártó Péter vezette kör.

A projekt maga is tartozott már az EMMI-hez, a vagyonkezelőhöz, a Miniszterelnökséghez, végül a Szijjártó Saroltáék által elnyert közbeszerzést a humánminisztérium alá tartozó Nemzeti Sportközpont írta ki.

Szijjártó Sarolta cége, a Truck Race Promotion a kamionos Európa-bajnokság magyarországi versenyeinek szervezésére jött létre, de azóta már inkább a ralira szánt kormányzati pénzekből kap.

A kormány már elkötelezte magát, hogy 2020 és 2023 között évi nagyjából 100 millió forinttal támogat rali Eb-futamokat Nyíregyházán, amelynek promóciós feladatait is ez a cég nyerte el.

A portál megjegyzi azt is, hogy a rali-Eb futamaihoz nem lenne szükség egy újabb, 50-100 milliárd forintos versenypályára, mert már most is Nyíregyházán és környékén rendezik a futamokat.

Mellesleg van Magyarországon egy másik pálya, amelyik rendelkezik a szükséges minősítéssel: ez a nyirádi pálya, amelyneknem megy jól a biznisz, az elmúlt öt évben összesen 63 millió forint veszteséget termelt.

Ennek ellenére nem a nyíregyházi az egyetlen versenypálya, amelyet építene a kormány, nemrég Palkovics László beszélt arról, hogy 2022-től gyorsaságimotoros-világbajnoki (MotoGP) futamot rendezhetünk, Kósa Lajos pedig azt jelentette be, hogy az ehhez szükséges versenypályát Kelet-Magyarországon (reményei szerint Debrecenben) építhetik majd meg.

(G7.hu / Index.hu)