Lenne mit tanulnia a rozsdaminiszternek a németektől.
Június elején a Strabag dolgozói Németországban, az A45-ös autópálya új völgyhídjának építése során egy egészen váratlan manővert hajtottak végre. Egy 70 méter magas, 485 méter hosszú,
40 ezer tonnás hídszerkezetet toltak arrébb több mint 20 méterrel
– számolt be róla a Telex. A híd eltolásáról videót is közzétettek.

A híd felrobbantásának pillanatai / Forrás: magyarepitok.hu
Már 2017 óta zajlik az A45-ös autópálya felújítása Dortmund és Aschaffenburg között. A munkálatok egyik legjelentősebb eleme a Rinsdorf közelében található hatalmas völgyhíd lecserélése volt. A tervező mérnökök célja az volt, hogy a forgalom minél kevesebbet álljon, ezért egy különleges technikát vetettek be: az új hidat közvetlenül a régi mellé építették fel, miközben az eredeti szerkezet még használatban volt.
A hídfelújításról a Magyar Építők is beszámolt a honlapján. Azt írták, ritkán látható műveletet hajtottak végre június elején a Strabag szakemberei Németországban.
„A németországi A45-ös autópálya Rinsdorf/Rälsbach közötti szakaszának egyik leglátványosabb és leginnovatívabb hídépítési projektje elérte végső fázisát. A munkálatok csúcspontja, június első napjaiban zajlott: a Rinsdorf-völgyhíd 40 000 tonnás részét – beleértve az alépítményt és a pilléreket – precíz mérnöki munkával oldalirányban tolták a végső helyére a STRABAG vezette konzorcium szakemberei”
– írták.
Videó:
(Strabag/Facebook)
A Szaki Ellenőr Youtobe-csatornáján érhető el az a videó, amelyben műszaki ellenőr szemmel vizsgálták meg egy magyarországi híd környékét:
Kapcsolódó:
Kibukott Lázár Jánosék mesterterve: Többé nem derülhet ki, mennyit késnek a MÁV járatai? (+fotó)
Változott a rendelet: Itt az új szabályozás, Lázár János megfegyelmezi a plázákat is