Mi a baj? Szijjártó Péter videóban magyarázkodik az Orbán-kormány végzetes tévedése miatt

Saját magát is győzködni kezdte Szijjártó Péter.

Szijjártó közölte: „mindent meg fognak tenni”

Magyarország a soros európai uniós elnöksége idején is „minden meg fog tenni annak érdekében, hogy elkerülhető legyen a kereskedelmi háború Kínával, mivel az súlyos károkat okozna a kontinens számára” – figyelmeztetett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter vasárnap Budapesten.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a világ legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártójának számító CATL alapító-elnökét, Robin Zenget fogadta, majd arról számolt be, hogy a globális autóipar óriási technológiai forradalmon megy keresztül, amelynek a kínai vállalat az egyik legmeghatározóbb szereplője.

Magyarország jó lóra tett?

Kiemelte: meglátása szerint mára jól láthatóan egyre több elektromos jármű közlekedik Európa, Magyarország és a világ útjain, ezek kezdik háttérbe szorítani a hagyományos, benzines vagy dízellel működő motorokat – mesélte.

„Ugye Magyarország jó lóra tett,

és helyes stratégiai döntést hozott akkor, amikor úgy döntöttünk, hogy hazánk legyen a keleti és a nyugati autógyártók

fő európai együttműködési központja”

– vetette fel Szijjártó Péter, majd kitért a szektor legfontosabb német, kínai és dél-koreai vállalatainak itteni telepedésére is.

Kapcsolódó: Kudarcot vallott az Orbán-kormány: Vészhelyzetet hirdetett az egyik magyarországi akkumulátorgyártó

„Mi vagyunk a világ három országa közül az egyik, ahol mindhárom nagy német autómárka saját gyárral található meg, és mi vagyunk az egyetlen olyan ország a világon, ahol ez a három nagy német autógyártó kiegészül a világ tíz legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártója közül öttel, köztük három kínaival, két dél-koreaival”

– hencegett a miniszter, bár nem tett említést arról, hogy mi vagyunk az egyetlenek, ahol többek is meghaltak az akkumulátorgyárakban történt súlyos balesetek következtében, valamint „elfelejtett” beszélni a gödi Samsung-gyár területén levegőbe szivárgó 88 tonna magzatkárosító oldószerről is.

„A kínai és a német autóipari vállalatok itt adnak randevút egymásnak Magyarországon, és itt működnek együtt. Ebből mind a német autógyártók, mind a kínai akkumulátorgyártók, mind pedig Magyarország, a magyar gazdaság, a magyar családok, a magyar emberek nagyon sok hasznot húznak”

– magyarázta.

Szijjártó szerint a következő időszakban „azok a gazdaságok lesznek képesek igazán gyors növekedésre, amelyekben létre tud jönni az autóipar forradalmi megújulásához szükséges nemzetközi vállalati együttműködés”.

Kapcsolódó: Figyelmeztettek: Katasztrófába vezetik a magyar gazdaságot az Orbán-kormány akkumulátorgyárai

„Márpedig ez Magyarországon létrejött. Ez nagymértékben köszönhető a CATL-nek, a világ legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártó vállalatának, amely gőzerővel építi a gyárát Debrecenben, ahol emiatt nagy infrastrukturális fejlesztések is zajlanak”

– mondta.

Kapcsolódó: Óriási botrány: A csatornába engedte a szennyvizet a kínai cég Debrecenben

Épül az újabb gigagyár Debrecenben

Ezzel kapcsolatban „jó hírnek” nevezte, hogy az előző hónap végén átadták a vállalat gyárának első egységét. Tájékoztatása szerint 40 ezer négyzetméternyi épületről van szó, ebből 9000 négyzetméter szolgálja a gyártást, míg 30 ezer négyzetméter a raktározást és az irodai háttérfunkciókat – részletezte.

„Itt fognak két gyártósort elhelyezni, az első két gyártósort, amellyel jövő év elején már a próbagyártást is meg fogják tudni kezdeni”

– tudatta.

Kapcsolódó: Óriási botrány tört ki Debrecenben: Rákkeltő anyagokról talált bizonyítékot a civilek ügyvédje (+videó)

Jó hír tehát: Magyarország lesz Kína akkumulátoripari szemétlerakója

„Jó hír tehát, hogy a német és a kínai autógyártó vállalatok

Magyarországot választották a nemzetközi együttműködésük európai központjaként.

Ez biztos alapot ad a hazai gazdaság növekedésének”

– közölte.

A miniszter érintette a kínai autóiparra kivetett európai uniós büntetővámokat is, és azt közölte, hogy az egyeztetés során egyetértettek abban, hogy ez „nagyon rossz ötlet”.

„Nagyon rossz ötlet, mégpedig európai szempontból. Ezek a vámok az európai gazdaság számára óriási károkat okoznak. Nagyon reméljük, hogy a végső bevezetésükre nem kerül sor”

– jelentette ki az európai gazdaságért aggódó külügyminiszter, aki arról már nem beszélt, hogy mi újság van azzal, hogy már Bulgária is lehagyta hazánkat a fogyasztás tekintetében, így pedig Magyarország ebben is az utolsó helyre került az EU-ban.

Kereskedelmi háborúval is riogatott

Elmondta: ugyan „a brüsszeli bürokraták” a nagy európai autógyártók érdekeinek védelmére hivatkoztak a javaslat előkészítésekor, az érintett vállalatok világossá tették, hogy ez számukra is káros lenne.

„Ezért mindent megteszünk az elkövetkezendő időszakban azért az elnökségi periódusunk alatt is,

hogy elkerüljük egy Európa és Kína közötti kereskedelmi háború kirobbanását”

– mondta.

„Ha az Európai Bizottság vámokat vet ki kínai termékekkel szemben, akkor Kína is vámokat fog kivetni az európai termékekkel szemben, és ez az egész európai gazdaság számára rendkívül káros lenne. Ezért mi továbbra is a kölcsönös tiszteleten alapuló, a kölcsönös előnyökre törekvő eurázsiai, és azon belül európai-kínai együttműködésben hiszünk, és nem a vámokban, nem a korlátozó intézkedésekben, nem a szankciókban”

– ismételte.

Videó:

(Szijjártó Péter/Facebook)

Valódi Hírek