Olyan kemény ellenőrzést kap a közmédia a választásra, csoda ha túlélik

Nem lennénk a helyükben.

A közmédia hétfőn létrehozta a Közmédia Választási Irodát (KVI), amely azt ellenőrzi, hogy a közmédia médiatartalom-szolgáltatásai az európai parlamenti választás és a kampány ideje alatt is megfeleljenek a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek. Ráadásul mindezt az iroda kedden az MTI-vel közölte.

Tehát voltaképpen saját magukat felügyelik.

Nem lennénk a helyükben.

Persze tudják fokozni: Az iroda elnöke az a Dobos Menyhért lett, aki egyébként a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.

A KVI a Duna Médiaszolgáltató lineáris médiaszolgáltatásaiban felügyeli a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását, a választással összefüggő egyéb médiatartalmak – hírműsorszámok, politikai tájékoztató műsorszámok – vonatkozásában a listát állító jelölő szervezetek kiegyensúlyozott szereplési arány szerinti megjelenítését, valamint a közszolgálati médiaszolgáltatások műsoridejének ennek megfelelően történő elosztását.

A Duna Médiaszolgáltató – a Duna Televízió és a Petőfi Rádió – naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét úgy, hogy a listát állító jelölő szervezetek politikai reklámjait egymást követően, blokkosítva teszi közzé a jelölő szervezet által megjelölt napon és idősávban.

A politikai reklámok megjelenési sorrendjét az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változtatni kell – olvasható a közleményben. (MTI)

Valódi Hírek