Kinyírni mindenkit: Ezer fuvarozó cég ment tönkre, erre Orbánék megemelik az útdíjat

Újabb iparágat visznek csődbe, hogy a végén rátegyék a kezüket?

Romokban a fuvarozóipar, erre az utolsó pillanatban a kormány még egy útdíj-emelést is bejelentett.

Palkovics László az utolsó pillanatig húzta, hogy végre leüljön a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületével tárgyalni arról, egyáltalán hogyan maradhat életben az iparág.

Az érdekvédő szervezet elnöke, Szabó György elmondta:

az útdíj-emelésén kívül elképesztő munkaerőhiány és jogosulatlan fuvarozói tevékenységek lehetetlenítik el az ágazatot, nem beszélve a vállalkozókat sújtó egyre nagyobb terhekről.

Nem csak az orvosok menekülnek külföldre. Egyre több magyar kisvállalkozó elégeli meg az áldatlan állapotot és inkább elmegy beosztott sofőrnek külföldre.

A hazai fuvarozók úgy érzik, egyre jobban kiszorulnak a magyar logisztikai piacról. Jelenleg 10 152 árufuvarozással foglakozó cég működik Magyarországon,

902-vel kevesebb, mint két évvel ezelőtt.

Még nagyobb problémát jelent, hogy megszaporodtak a külföldi székhelyű vállalkozások, amelyek az anyaországukban fizetik a közterheket, nem Magyarországon, hiába itt végzik tevékenységüket.

A fuvarozói profit átlagosan 1-2 százalék. Ez is elenyészhet az üzemanyagárak, a karbantartási költségek növekedése, valamint a jövőre tovább dráguló útdíjak és a béremelések miatt.

Ráadásul az elmúlt két évben a kötelező gépjármű-felelősség biztosítások az átlagos évi 300-400 ezer forintról 1-1,2 millió forintra emelkedtek.

Az iparág 90 százalékát kis- és közepes vállalkozások teszik ki, nekik nincs olyan mértékű érdekérvényű képességük, mint a nagyobb társaiknak.

Ha ennek ellenére mégis árat emelnek, jön egy bolgár, szerb, román vagy török cég, aki simán alájuk ígér, mert ezekben az országokban jóval kevesebb közterhet kell megfizetnie a vállalkozásoknak.

Eközben Mészáros Lőrinc pedig épp a kamionos iparban bontogatja szárnyait.

(via Népszava)

Valódi Hírek