Széles Gábor szerint Irán a megfelelő hely arra, hogy felpörgesse az Ikarus buszok gyártását.
Az Eximbank által Iránnak adandó 162 millió eurós (50,1 milliárd forintos) hitelből gyártanának 1000 darab Ikarus buszt iráni cégek. Maga a gyártás csak két éven belül indulna, amiből a 444.hu szerint arra lehet következtetni, hogy semmi kézzelfogható nincs magához a gyártáshoz, se gyártókapacitás, se tervek nincsenek.
Azaz, a magyar adófizetők építenek egy komplett buszgyárat Iránnak.
Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke múlt héten a látogatást követően azt nyilatkozta: az Ikarus évente háromezer autóbusz gyártását tervezi, ebből kétezret a külpiacokra szán.
Azt is elárulta, megkezdték a tárgyalásokat az orosz partnerekkel is. Erről nem árult el bővebb részleteket, de úgy vélte, egyre biztosabb, hogy a Kamaz lesz az orosz partner. Ezenkívül arról is beszámolt, hogy kínai partnerekkel is tárgyaltak.
A cikk szerint a magyar–kínai vagy magyar–orosz együttműködésben jó eséllyel nem a magyar fél adja majd a know how-t. Leginkább az látszik esélyesnek, hogy a magyar közreműködő valamilyen perifériát, például ajtót vagy széket gyárt majd.