Schmidt Mária 500 milliót tapsikolhat el kiállításokra

A Schmidt Mária által vezetett “közalapítvány” nettó 500 millió forintos megbízást adott a New Land Media Kft.-nek és a Lounge Design Kft.-nek I. Világháborús megemlékezésekre

– bogarászta ki Az EU-s közbeszerzési értesítő mai számából az Átlátszó.

A tájékoztatás szerint a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány által kijelölt feladatra vállalkozók dolga

“Az Első Világháború centenáriumi ünnepségsorozatának keretében megvalósuló programok koordinálása és megvalósítása (…) a társadalom széles köre számára elérhetővé és megismerhetővé kell tenni különös tekintettel a megyei-, országos napilapokban, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi hirdetési felületeken és on-line hirdetési felületeken, erre tekintettel a jelen közbeszerzés tárgya szerinti média szolgáltatásoknak és kommunikációnak, kiemelten az „Új világ született – Európai testvérháború 1914-1918”- média-megjelenés tekintetében.”

A tendert egyetlen ajánlattevőként nyerte a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft., melyek tulajdonosa Balásy Gyula.

A Lounge Design ugyanaz a Fidesz-barát cég, amely a migránsellenes, “Ha Magyarországra jössz” feliratú kék plakátokat, valamint a “Magyarország jobban teljesít” szlogenű kampány arculatát tervezte és gyártotta.

Emlékeztetnénk: Schmidt Mária az ’56-os emlékévnek csúfolt, sajnálatosan hosszan elnyúló tolvajlás során 14,5 milliárdot égethetett el.

A szerződéseket a mai napig nem óhajtotta nyilvánosságra hozni, most azonban közzétett egy 23 oldalas, nem kereshető pdf-et, amelyből az Átlátszó ezt a 12 tételt bogarászta ki: